جمعه 30 شهریور 1403
آخرین به‌روزرسانی : جمعه 16 شهریور 1403
دستگاه تسطیح لیزری EGE SEBAT

آشنایی با دستگاه تسطیح لیزری-لند لولر لیزری

براي شكل دهي زمين متناسب با نوع عمليات مورد نظر از ماشین های مختلفي استفاده می شود...

تسطيح کن ها قبل يا بعد از شخم به منظور تسطيح و هموار كردن سطح خاك به كار می روند. این نوع ماشین ها، انواع مختلفی دارند. تسطيح كن هاي سوار كه به تيغه پشت تراكتوري یا ماله مشهورند، نوعی از اين ماشين ها مي باشند، این ماشین با اتصال سوار به تراکتور نصب می شود. با دادن مختصری زاویه، ضمن پیش روی تراکتور، عرض عمل خود را به خوبی صاف می کنند.

تیغه پشت تراکتوری یا ماله

تیغه پشت تراکتوری یا ماله

انواع كششي و نيمه سوار كه به ماله فرنگي يا لولر مشهورند، از رایج ترین تسطيح كن ها بوده و شامل انواع دوچرخ و چهار چرخ هستند، انواع دو چرخ، کار برد ساده تر و آسان تری دارد به همین دلیل رواج بیشتری یافته است. در حالیکه انواع چهار چرخ ، دقیق تر تسطیح می کنند. درهر دو نوع، یک قاب یا شاسی بلند وجود دارد که تیغه تسطیح کننده، با اتصالات قابل تنظیمی به آن متصل شده است، در انتهای آن هم اغلب صفحه قابل حرکتی برای تکمیل تسطیح تیغه مستقر شده است. عمق عمل تیغه، زاویه عمودی و زاویه افقی آن قابل تنظیم می باشد.

علاوه بر ماله و لولر، انواعی از تسطیح کننده اختراع شده اند که با استفاده از اطلاعات و به وسیله سیستم های (GPS) جغرافیایی هدایت شونده لیزری، سطح مزارع را به صورت بسیار دقیق، تسطیح می نمایند.

در ادامه برای مشاهده تصاویر مربوط به دستگاه لند لولر لیزی به لینک های زیر مراجعه فرمایید: