دوشنبه 26 شهریور 1403
آخرین به‌روزرسانی : جمعه 16 شهریور 1403
دستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای

استفاده از ذرت علوفه ای بسته بندی برای کاهش قیمت خوراک دام

یکی از مهم‌ترین انواع سیلاژ، ذرت علوفه ای است. این نوع سیلاژ که از علوفه‌ی ذرت تولید می‌شود، می‌تواند به شکلی مناسب و ارزان باعث افزایش شیر دام شود. اکنون سیلاژ ذرت علوفه ای یکی از مهم‌ترین منابع تأمین غذای دام است. در این بخش قرار است با دلایل استفاده از ذرت علوفه ای بسته بندی برای کاهش قیمت خوراک دام آشنا شده و هر آنچه لازم است در این باره بدانیم را در ادامه بخوانیم.

در این بخش با مطالب در رابطه با استفاده از ذرت علوفه ای بسته بندی برای کاهش قیمت خوراک دام آشنا می شویم، در ادامه لیست مطالبی که در این بخش بیان می شود ارائه می گردد:

نقش خوراک دام در پرورش دام چیست؟

سیلاژ ذرت علوفه ای چیست؟

استفاده از سیلاژ ذرت در تغذیه دام چه تاثیری دارد؟

سیلاژ ذرت بسته بندی شده و اهمیت آن چیست؟

دلایل استفاده از ذرت علوفه ای بسته بندی برای کاهش قیمت خوراک دام چیست؟

تاریخچه بسته بندی ذرت علوفه ای چیست؟ تاریخچه سیلاژ ذرت علوفه چیست؟

انبار کردن ذرت علوفه ای چگونه انجام می شود؟

ارزش غذایی فروش ذرت علوفه ای برای خوراک دام چقدر است؟

در ادامه با جزئیات و توضیحات مطالب فوق آشنا می شوید.

برای دریافت اطلاعات در مورد دستگاه بسته بندی علوفه و دستگاه سیلاژ علوفه، قیمت خرید دستگاه بسته بندی علوفه و مشاوره خرید کافی است با مدیر فروش شرکت جناب آقای مهندس مردانی با شماره همراه 09121537060 تماس بگیرید و یا از طریق پیام رسان ایتا و واتساپ به ایشان پیام ارسال نمایید.

کلمات کلیدی: قیمت دستگاه سیلاژ علوفه,قیمت دستگاه بسته بندی علوفه,فروش دستگاه سیلاژ علوفه,فروش دستگاه بسته بندی علوفه,خرید دستگاه سیلاژ علوفه,خرید دستگاه بسته بندی علوفه,دستگاه بسته بندی علوفه,دستگاه سیلاژ علوفه,دستگاه سیلاژ ذرت علوفه ای,دستگاه سیلاژ تفاله مالت,دستگاه سیلاژ ذرت,دستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای,قیمت دستگاه سیلاژ ذرت علوفه ای,قیمت دستگاه سیلاژ,فروش دستگاه سیلاژ,دستگاه سیلاژ تفاله چغندرقند,دستگاه بسته بندی تفاله چغندرقند ,دستگاه سیلاژ یونجه,قیمت دستگاه سیلاژ یونجه,فروش دستگاه سیلاژ یونجه,قیمت دستگاه سیلاژ مالت علوفه ای,خرید دستگاه سیلاژ یونجه

نقش خوراک دام در پرورش دام چیست؟

در دنیای امروز با افزایش جمعیت سطح کره‌ی زمین پیدا کردن منابع جدید غذایی به یکی از چالش‌های بزرگ بشریت تبدیل شده است. خوراک دام نیز یکی از مهمترین منابع تامین غذا به حساب می آید که با افزایش شهر‌ها، از بین رفتن مراتع طبیعی، تغییرات آب و هوایی و… یافتن غذای طبیعی تازه برای دام بسیار سخت‌تر از گذشته شده است. برای پرورش دام نیاز به غذایی است که بتوان با آن دام را به شکلی سالم پرورش داد. یکی از روش های امروزی که به خوبی جواب داده است استفاده از سیلاژ گیاهان مختلف است.

یکی از مهم‌ترین انواع سیلاژ، ذرت علوفه ای است. این نوع سیلاژ که از علوفه‌ی ذرت تولید می‌شود، می‌تواند به شکلی مناسب و ارزان باعث افزایش شیر دام شود. اکنون سیلاژ ذرت علوفه ای یکی از مهم‌ترین منابع تأمین غذای دام است. در این بخش قرار است با دلایل استفاده از ذرت علوفه ای بسته بندی برای کاهش قیمت خوراک دام آشنا شده و هر آنچه لازم است در این باره بدانیم را در ادامه بخوانیم.

بسته بندی کردن ذرت در دستگاه بسته بندی علوفه ای خوراک دام

سیلاژ ذرت علوفه ای چیست؟

سیلاژ ذرت علوفه ای که در انگلیسی Maize silage نامیده می‌شود یکی از باکیفیت ترین منابع تأمین خوراک دام برای انواع دام از قبیل گاو، گوساله، گاو شیری، گاو گوشتی، میش، گوسفند، شتر، شترمرغ و … به حساب می آید. ذرت علوفه ای برای خوراک دام دارای ارزش غذایی بسیار زیادی بوده که فواید گسترده ای برای رشد مناسب انواع دام و و طیور دارد از این رو خرید و فروش ذرت علوفه ای عمده است.

سیلو ذرت محصولی مرغوب و باکیفیت برای استفاده خوراک دام بوده که مزیت های بسیار زیادی بهمراه دارد. این محصول مغذی تاثیرات مثبت بسیار زیادی داشته که باعث رشد سالم و مناسب انواع دام و طیور می شود. برای همین خرید و فروش ذرت علوفه ای مورد توجه خریداران زیادی قرار داشته و این محصول به دلیل قیمت مناسب دارای درخواست خرید گسترده ای است.

سیلاژ ذرت بسته بندی شده در واقع همان علوفه ذرت بسته بندی شده است که از گیاهان با رطوبت بالا، طی مراحل تخمیر کنترل شده بدون استفاده ازمواد شیمیایی و با بهره گیری از فرآیند منحصر به فرد بسته بندی با پلاستیکهای مخصوص تولید می گردد. سیلاژ ذرت علوفه ای یکی از بهترین خوراک ها برای انواع دام از قبیل گاو، گوساله، گاو شیری، گاو گوشتی، میش، گوسفند، شتر، شترمرغ و … به حساب می آید و امروزه در سراسر جهان و کشور ایران مصرف سیلاژ ذرت علوفه ای بصورت بسته بندی شده روز به روز در حال افزایش است و یکی از عمده ترین دلایل مصرف این نوع سیلاژ تبعات مثبتی است که بسته بندی آن فراهم می کند.

دستگاه بسته بندی ذرت 700 کیلویی کومل

استفاده از سیلاژ ذرت در تغذیه دام چه تاثیری دارد؟

سیلاژ ذرت به دلیل داشتن کربوهیدرات بالا، کیفیت بالاتری نسبت به بقیه انواع سیلاژ دارد و معمولاً دام، ذرت سیلو شده را با رغبت بیشتری می خورد. در حقیقت سیلو ذرت به عنوان جیره اصلی در تغذیه گاو شیری به کار می رود. زیرا گاو نه تنها روزانه مقدار زیادی از ذرت سیلو شده را می خورد بلکه این غذا با داشتن انرژی زیاد قسمت عمده ای از احتیاجات آن را برطرف می کند. در تغذیه گاوهای گوشتی و در پروسه پرواربندی باید از سیلو حداکثر استفاده را به عمل آورد زیرا این غذا یکی از ارزانترین و در عین حال با ارزشترین غذاها برای این منظور است.

متوسط ارزش انرژی زایی ذرت سیلو شده برای تولید شیر معادل هفتاد و دو صدم واحد علوفه ای در کیلو ماده خشک است. چنانچه چنین سیلوی ذرتی به مقدار کافی در اختیار گاو شیری قرار گیرد به تنهایی قادر است احتیاجات روزانه دام را به انرژی نگهداری و انرژی تولید 12 لیتر شیر 4% چربی را تأمین کند در حال حاضر استفاده از سیلوی ذرت در تغذیه دام پرواری بسیار متداول است؛ زیرا مصرف این غذا در دامپروریها موجب حذف سایر علوفه ها و غذاهای مکمل گران قیمت گردیده است. ضمناً سیلوی ذرت سرشار از نشاسته است که قسمتی از این ماده در شکمبه به اسید پروپیونیک و قسمتی در روده ها به گلوکز که ماده اصلی سازنده چربی می باشد تبدیل می شود . بدین طریق، به وسیله سیلاژ ذرت می توان مقدار قابل توجهی از احتیاج حیوان به انرژی، پروتئین و دیگر مواد را برطرف نمود. البته برای تعادل غذایی در جیره باید از مواد کنسانتره و یا علف خشک مرغوب نیز استفاده کرد، تا اثر اقتصادی سیلو بهتر معلوم شود. گاوهای شیری اگر به مرور به خوردن سیلو عادت کرده باشند با اشتهای کامل می توانند مقدار زیادی از آن را مصرف کنند.

سیلوی ذرت و ذرت خوشه ای که دارای مقدار کافی دانه باشد برای رشد و نمو شکمبه حیوانات جوان ، گوساله و تلیسه یکی از بهترین غذاها هستند و می توانند از هفته چهارم یا پنجم بعد از تولد بصورت نامحدود در اختیار حیوان قرار گیرند. در جیره جوانه گاوها می توان به مقدار زیادی از مواد سیلو شده استفاده کنید.

با توجه به مخارج راه اندازی سیلوهای سنتی و صنعتی، ضایعات بالای علوفه سیلوشده (قارچ، کپک زدگی، پرت و کاهش سیلو) و خطرات ناشی از مصرف علوفه کپک زده در دامها از جمله اسهال و سقط جنین، گرایش دامداران به مصرف علوفه های بسته بندی شده، بهداشتی و قابل نگهداری زیر هوای آزاد به مدت طولانی، بدون افت و خرابی بصورت روزافزونی در حال افزایش است. سیلاژ ذرت بسته بندی شده در واقع همان علوفه ذرت بسته بندی شده است که از گیاهان با رطوبت بالا، طی مراحل تخمیر کنترل شده بدون استفاده از مواد شیمیایی و با بهره گیری از فرآیند منحصر به فرد بسته بندی با پلاستیکهای مخصوص تولید می گردد.

سیلاژ ذرت بسته بندی شده و اهمیت آن چیست؟

سیلو کردن علوفه های گوناگون برای تامین خوراک دام اکنون به صورت رایج ترین شیوه برای نگهداری علوفه در دامداری ها در آمده است  در پی بهبود در دامداری های صنعتی کشورمان در شهرهای بزرگ و شیوه نگهداری علوفه در سیلو در مقابل استفاده یا عدم استفاده از آن و یا حتی اغلب نداشتن کوچکترین اطلاعی در این باره در روستاها و مناطق دور افتاده، با تحول و دگرگونی چشمگیری همراه بوده است.  به کارگیری شبوه بسته بندی سیلاژ به دامداران این امکان را داده است که نیاز گاوها و گوسفندان را برای تولید بالاتر، آسانتر و سریع تر برآورده نمایند. علوفه ها ( ذرت علوفه ای و یونجه ) رطوبت نسبتا بالایی دارند که آنها را در برابر میکروبهای هوازی و بی هوازی ، آسیب پذیر می سازد. هرگاه روند دگرگونی های شیمیایی درون علوفه سیلو شده را به طبیعت واگذار کنیم ، امکان اتلاف ماده خشک ، فساد و کپک زدگی سیلاژ پیش می آید. نقش اساسی سیلاژ بسته بندی شده در تهیه سیلاژ ، کنترل روند تخمیر و پیشگیری از این ضایعات و گرفتاری هاست.

دلایل استفاده از ذرت علوفه ای بسته بندی برای کاهش قیمت خوراک دام چیست؟

  1. بسته بندی سیلاژ با پرس کاملی که بر ذرت علوفه ای اعمال می شود، شرایط ایده آل سیلو یعنی همان شرایط بی هوازی سیلاژ ذرت علوفه ای فراهم می گردد و در نتیجه ذرت داخل بسته بندی ، کپک و قارچ نمی زند. پس این بسته بندی کاملا سالم است.
  2. ذرت علوفه ای بعد از برداشت از دستگاه چاپر توسط دستگاه بسته بندی سیلاژ ذرت علوفه ای پرس و بسته بندی می شود که در این عملیات دیگر نیازی به استفاده از ماشین آلات سنگین برای پرس کردن ذرت علوفه ای برای خوراک دام نیست. سیلو ذرت علوفه ای بسته بندی شده کاملا بهداشتی است و این امر یکی از عمده ترین محاسن آن است. زیرا در تمامی مراحل بسته بندی ذرت علوفه ای بهداشت رعایت می شود.
  3. پلاستيک سیلاژ ذرت علوفه ای بسته بندی شده، مانع از عبور نور خورشید از وکیوم سیلو ذرت علوفه ای بسته بندی شده و در نتیجه شیرابه ذرت علوفه ای امکان خارج شدن نخواهد داشت. پرس کامل بسته بندی مانع از ماندن هوا در سیلو ذرت علوفه ای بسته بندی شده می شود و در نتیجه ذرت علوفه ای فاسد نخواهد شد و از هدر رفتن آن جلوگیری می شود.
  4. سیلو ذرت علوفه ای در دستگاه به طور کامل و با قدرت 80 اتمسفر (بسته کوچک) و 180 اتمسفر (بسته بزرگ) پرس می شود و تمامی نقاط ذرت علوفه ای داخل بسته ها به طور یکسان تخمیر می شوند. در نتیجه ذرت داخل بسته ها، سيلاژ و تراکم یکنواخت و یکدست خواهد داشت.
  5. سیلاژی که خوب تولید و فرآوری شده باشد؛ باید بتواند بیدرنگ پس از محفوظ ماندن از هوا و اکسیژن، روند تخمیر را آغاز و با پایین آوردن اسیدیته در طی 10 روز تولید حجم عظیم و انبوهی از اسید لاکتیک را آغاز کنید. استفاده از سیلاژ ذرت فرآوری شده ، می تواند الیاف موثر بیشتری به جیره کاملا مخلوط اضافه کند. این نوع علوفه می تواند خوش خوراکی جیره را بهبود و قدرت انتخاب گاو را کاهش دهد ، ضمن آنکه تولید شیر را از 3 تا 8 درصد افزایش می دهد. سیلاژ ذرت علوفه 25 درصد از یونجه (25 درصد) انرژی بالاتری دارد.

هر آنچه گفته شد و هدف نهایی در استفاده از سیلاژ دستیابی به خوراک سالم، ارزان قیمت و خوش خوراک برای تولید شیر و گوشت و حفظ تندرستی دام است. در سیلاژ بسته بندی شده بوی بد و نامطبوع برای خوراک دام غایب بوده و حتی بوی تند سرکه که مربوط به اسید استیک است به مشام نمی رسد. شرایط درست تخمیر و فرآوری در تولید سیلاژ بسته بندی، مانع تبدیل قند علوفه به اسیدهای ضعیف تر مانند اسید بوتریک و اسید استیک، آب و گاز کربنیک می گردد. بدین ترتیب از اتلاف انرژی و پساب زیاد جلوگیری می گردد. پس در نتیجه می توان با قیمت مطلوب محصولی عالی و با کیفیت را خرید.

تاریخچه بسته بندی ذرت علوفه ای چیست؟ تاریخچه سیلاژ ذرت علوفه چیست؟

بسته بندی کردن علوفه (سیلاژ) برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ انجام شد و در همان سال های اولیه مورد استقبال مصرف کننده گان قرار گرفت. بسته بندی کردن علوفه مزایای زیادی دارد مثل: قابلیت نگه داری طولانی مدت علوفه، در هر مکان و در هر فصل و با حفظ کیفیت، بدون اینکه علوفه ارزش غذایی خود را از دست بدهد. ضمن اینکه از لحاظ هزینه نیز برای مصرف کننده به صرفه است.
در حال حاضر استفاده از بسته های علوفه در ۵۰ کشور دنیا انجام می شود و محبوبیت زیادی دارد زیرا که توانسته به دامداران کمک بسیاری کند تا آنها با هزینه نه چندان زیاد دام خود را به راحتی غذا بدهند.

فله یا بسته بندی یکی از عوامل مهم تفاوت قیمت است. سیلوهای بسته بندی به علت مزایای زیاد نسبت به سیلوهای فله، قاعدتا از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. زمان برداشت ذرت تعیین کننده میزان دان موجود در سیلو است. طبیعتا هرچه میزان دان بیشتر باشد، ارزش غذایی سیلو بیشتر خواهد بود.عواملی نظیر کپک داشتن یا نداشتن، سالم بودن بسته ها، میزان رطوبت و غیره نیز در قیمت نهایی تاثیر دارند.

بسته های سیلاژ ذرت علوفه ای برای خوراک دام به دو صورت زیر است:

خصوصیات سیلاژ ذرت علوفه بسته بندی شده در بسته های 30 کیلوگرمی:

عنوان شرح
ابعاد بسته سانتی متر  20 *40 *60
تخمیر علوفه بدون مواد افزودنی به مدت 3 تا 4 هفته
رطوبت %  65 – 60
نوع پرس شدن علوفه بصورت عمودی و افقی به اندازه 80 اتمسفر
نوع بسته بندی و نوع پلاستیک بسته بندی با پلاستیک 3 لایه از جنس فیلم پلی اتیلن
حمل و جابحایی آسان
وضعیت غنی سازی قابلیت غنی سازی با هر نوع غله و علوفه
مدت زمان ماندگاری قابلیت نگهداری به مدت 1 سال بدون کاهش وزن و کپک زدگی

خصوصیات سیلاژ ذرت علوفه بسته بندی شده در بسته های 750 کیلوگرمی:

عنوان شرح
ابعاد بسته سانتی متر  120 *90 *90
تخمیر علوفه بدون مواد افزودنی به مدت 3 تا 4 هفته
رطوبت %  65 – 60
نوع پرس شدن علوفه بصورت عمودی و افقی به اندازه 180 اتمسفر
نوع بسته بندی و نوع پلاستیک بسته بندی با پلاستیک استرچ پنج لایه در 33 لایه مقاوم
وضعیت غنی سازی قابلیت غنی سازی با هر نوع غله و علوفه
مدت زمان ماندگاری قابلیت نگهداری به مدت 1 سال بدون کاهش وزن و کپک زدگی

دستگاه بسته بندی ذرت 1200 کیلویی

انبار کردن ذرت علوفه ای چگونه انجام می شود؟

ذرت علوفه ای باید به طور محکم بسته بندی شود تا مقدار اکسیژن به حداقل برسد وگرنه خراب خواهد شد. ذرت بعد از طی کردن چهار مرحله اصلی وارد سیلو شده و انبار می شود:

پیش بسته بندی: که چند روز بعد از پر کردن سیلو اتفاق می افتد و در آن مقداری از تنفس و مواد خشک مصرفی (DM)  از دست می رود، اما متوقف می شود.

تخمیر: که در زمانی بیش از چند هفته اتفاق می افتد؛ قطره های پی هاش؛ DM بیشتری از دست داده است، اما همی سلولز تجزیه شده است؛ تنفس هوازی متوقف می شود.

نفوذ: که نفوذ مقداری اکسیژن را امکان پذیر می سازد و تنفس محدود میکروبی را مجاز می کند؛ کربوهیدرات های موجود به صورت گرما و گاز از بین می روند.

خالی کردن: که سطوح را بی حفاظ می گذارد، موجب خسارت اضافی می شود، میزان خسارت افزایش می یابد.

ارزش غذایی فروش ذرت علوفه ای برای خوراک دام چقدر است؟

در فروش ذرت علوفه ای برای خوراک دام با توجه به اینکه ارزش غذایی زیادی دارد قیمت فاکتور اساسی و تاثیرگذاری است و با این حال قیمت های تعیین شده برای فروش این محصول به صورت عمده مقرون بصرفه و مناسب است. به همین دلیل اگر به دنبال خرید به صرفه این محصول هستید خرید عمده ذرت علوفه ای راهکار مناسبی است. برای خرید و فروش سیلو ذرت برای خوراک دام فروشگاه های اینترنتی نیز درگاه مناسب هستند چون خرید راحت تر و ساده تر بوده و ذرت علوفه ای قیمت های فروش مناسب تری دارد.

برای دریافت اطلاعات در مورد دستگاه بسته بندی علوفه و دستگاه سیلاژ علوفه، قیمت خرید دستگاه بسته بندی علوفه و مشاوره خرید کافی است با مدیر فروش شرکت جناب آقای مهندس مردانی با شماره همراه 09121537060 تماس بگیرید و یا از طریق پیام رسان ایتا و واتساپ به ایشان پیام ارسال نمایید.

کلمات کلیدی: قیمت دستگاه سیلاژ علوفه,قیمت دستگاه بسته بندی علوفه,فروش دستگاه سیلاژ علوفه,فروش دستگاه بسته بندی علوفه,خرید دستگاه سیلاژ علوفه,خرید دستگاه بسته بندی علوفه,دستگاه بسته بندی علوفه,دستگاه سیلاژ علوفه,دستگاه سیلاژ ذرت علوفه ای,دستگاه سیلاژ تفاله مالت,دستگاه سیلاژ ذرت,دستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای,قیمت دستگاه سیلاژ ذرت علوفه ای,قیمت دستگاه سیلاژ,فروش دستگاه سیلاژ,دستگاه سیلاژ تفاله چغندرقند,دستگاه بسته بندی تفاله چغندرقند ,دستگاه سیلاژ یونجه,قیمت دستگاه سیلاژ یونجه,فروش دستگاه سیلاژ یونجه,قیمت دستگاه سیلاژ مالت علوفه ای,خرید دستگاه سیلاژ یونجه

در ادامه در لینک های زیر می توانید تصاویر و ویدیوی محصولات بسته بندی ذرت علوفه ای را مشاهده نمایید.

لینک تصاویر دستگاه های بسته بندی ذرت علوفه ای:

لینک ویدیوی دستگاه های بسته بندی ذرت علوفه ای: