جمعه 30 شهریور 1403
آخرین به‌روزرسانی : جمعه 16 شهریور 1403
چنگه بشقابي,دیسک آفست,Disk Harrow,مرکز فروش انواع دیسک آفست

آشنایی چنگه بشقابي (دیسک آفست)- Disk Harrow

چنگه های بشقابی از مهم ترین و رایج ترین ماشين هاي نرم كننده خاك هستند...

چنگه های بشقابی از مهم ترین و رایج ترین ماشين هاي نرم كننده خاك هستند. عوامل خاکورز این ماشین به صورت صفحات بشقابی مقعری هستند كه در اثر چرخش و دور زدن بشقاب ها، کلوخه ها را خرد و نرم می کنند. لبه بشقاب ها ممکن است به صورت صاف، یا کنگره ای باشد، از این ماشين ها علاوه بر نرم كردن خاك، براي مخلوط كردن كود، سم و بذر با خاك، خرد كردن بقاياي محصول قبلي و قطع ریشۀ علف های هرز می توان استفاده كرد.

دیسک آفست

در چنگه های بشقابی بر خلاف گاو آهن های بشقابی، بشقاب ها به صورت گروهی به هم متصل شد هاند. هر گروه شامل تعدادی بشقاب است که روی یک محور قرار گرفته و همراه با محور خود می چرخند.

یک گروه بشقاب و نحوه اتصال آن به شاسیدیسک ها از لحاظ عملكرد، به انواع يك راهه و دو راهه تقسيم می شوند. انواع دو راهه از لحاظ تعداد و آرايش رديف بشقاب به انواع آفست (يك زانويي) تاندوم (دوزانویی)تقسيم بندي می شوند. در دیسک های دور راهه رديف بشقاب جلويي خاك را به سمت خارج می ریزد و رديف عقبي آن را بر عكس جهت رديف جلويي بر می گرداند. از معمول ترین دیسک های مورد استفاده در كشورمان، دیسک های تاندوم(دو زانويي) نيمه سوار 32 و 36 پره هستند.

انواع ديسك از لحاظ آرایش گروه های بشقاب

دیسک ها از نظر نوع اتصال در انواع سوار و كششي وجود دارند.

انواع دیسک از لحاظ نوع اتصال

در ادامه می توانید تصاویر  دستگاه های اجرای شخم و خاکورزی مشاهده نمایید:

شرکت جاوید کشت لیزری، بازرگانی ماشین آلات کشاورزی مردانی