جمعه 27 مهر 1403
آخرین به‌روزرسانی : جمعه 6 مهر 1403
مدیریت تولید و مصرف سیلاژ چگونه صورت می پذیرد؟

مدیریت تولید و مصرف سیلاژ چگونه صورت می پذیرد؟

تأمین غذای دام و تولید سیلاژ برای بشریت همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. بسیاری از غذاهایی که ما مصرف می‌کنیم، به طور مستقیم یا غیرمستقیم از دام تولید می‌شود و اگر تأمین این غذاها به خوبی انجام نشود، ممکن است با مشکلات جدی مواجه شویم. به ویژه در فصل‌های سرد و برفی، تأمین غذای تازه برای دام‌ها به چالش‌های زیادی برمی‌خورد. بنابراین، از دیرباز از روش‌های مختلفی برای ذخیره‌سازی غذای دام استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین این روش‌ها، ذخیره‌سازی این غذا به صورت سیلاژ می‌باشد که به دامداران امکان می‌دهد مقدار زیادی از گیاهان را برای خوراک دام‌ها ذخیره و استفاده نمایند.

در این مقاله قصد داریم که به طور کامل شما را با مدیریت تولید و مصرف سیلاژ آشنا کنیم. در ابتدا، ضرورت استفاده از سیلاژ به عنوان یک منبع غذایی برای دام‌ها را بررسی می‌کنیم و سپس به طور جامع به روند تولید سیلاژ می‌پردازیم تا دیدی عمیق‌تر به شما ارائه دهیم. در ادامه، با نقاط قوت و ضعف مصرف سیلاژ آشنا خواهید شد و سپس به صورت جامع در مورد عوامل مؤثر بر کیفیت سیلاژ تشریح خواهیم کرد. این عوامل شامل بسته‌بندی سریع، رطوبت، اندازه ذرات، مقدار کربوهیدرات محلول در آب و ظرفیت بافری می‌باشند.

در این بخش مطالب زیر طرح می شود:

در ادامه پاسخ سوالات فوق بصورت کامل بررسی می شود.

برای دریافت اطلاعات در مورد دستگاه بسته بندی علوفه و دستگاه سیلاژ علوفه، قیمت خرید دستگاه بسته بندی علوفه و مشاوره خرید کافی است با مدیر فروش شرکت جناب آقای مهندس مردانی با شماره همراه 09121537060 تماس بگیرید و یا از طریق پیام رسان ایتا و واتساپ به ایشان پیام ارسال نمایید.

کلمات کلیدی: قیمت دستگاه سیلاژ علوفه,قیمت دستگاه بسته بندی علوفه,فروش دستگاه سیلاژ علوفه,فروش دستگاه بسته بندی علوفه,خرید دستگاه سیلاژ علوفه,خرید دستگاه بسته بندی علوفه,دستگاه بسته بندی علوفه,دستگاه سیلاژ علوفه,دستگاه سیلاژ ذرت علوفه ای,دستگاه سیلاژ تفاله مالت,دستگاه سیلاژ ذرت,دستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای,قیمت دستگاه سیلاژ ذرت علوفه ای,قیمت دستگاه سیلاژ,فروش دستگاه سیلاژ,دستگاه سیلاژ تفاله چغندرقند,دستگاه بسته بندی تفاله چغندرقند ,دستگاه سیلاژ یونجه,قیمت دستگاه سیلاژ یونجه,فروش دستگاه سیلاژ یونجه,قیمت دستگاه سیلاژ مالت علوفه ای,خرید دستگاه سیلاژ یونجه

ضرورت استفاده از سیلاژ به عنوان منبع غذایی برای دام چیست؟

در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین روش‌ها برای تأمین غذای لازم برای دام‌ها در زمان کمبود علوفه‌های تازه، سیلاژ می‌باشد. بنابراین، تولید سیلاژ نقش بسیار حیاتی در تأمین غذای دام‌ها دارد و برای تکمیل چرخه صنعت دامداری بسیار اهمیت دارد. مصرف سیلاژ در سال‌های اخیر با افزایش چشمگیری همراه بوده و این افزایش نیز اهمیت مدیریت تولید و مصرف سیلاژ را به شکل مناسب بیشتر مطرح کرده است.

تولید سیلاژ با فرآیند تخمیر گیاهانی همچون ساقه ذرت و... انجام می‌شود. سیلاژ تولید شده پس از تخمیر که در زمانی که علوفه دامی طبیعی در دسترس نیست، در دامداری‌ها استفاده می‌شود. این روند تولید سیلاژ به این شکل است که گیاهان ابتدا جمع‌آوری شده و سپس به گونه‌ای تخمیر می‌شوند که بیشترین میزان مواد مغذی در آن‌ها حفظ شود. این مواد مغذی شامل مواردی همچون قند و پروتئین است. این فرآیند تخمیر اصلی در اثر یک سری فرآیند میکروبی درون خود گیاهان رخ می‌دهد.

تولید سیلاژ در یک محیط اسیدی (بین ۴ تا ۵ pH) انجام می‌شود. میزان اسید مناسب در تولید سیلاژ کمک می‌کند تا مواد مغذی علوفه حفظ شده و همچنین مصرف سیلاژ برای گاو‌ها و گوسفند‌ها را ممکن سازد. تخمیر در مقادیر بالای pH باعث ایجاد طعم نامطبوع در سیلاژ و کاهش مواد مغذی آن می‌شود. اگر تولید سیلاژ در محیطی بسیار اسیدی انجام شود، مقدار مواد مغذی مانند قند و پروتئین به طرز چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

فرآیند تولید سیلاژ به چه صورت است؟

دانستن دقیق روند تولید سیلاژ، اهمیت زیادی برای به دست آوردن توانایی مدیریت مناسب تولید آن دارد. تولید سیلاژ تقریباً به صورت کاملاً مکانیزه بوده و نیاز به عامل انسانی در این روند بسیار کم است. برای تولید سیلاژ نیاز به مقدار زیادی سرمایه‌گذاری است، اما با این حال این سرمایه‌گذاری کاملاً منطقی است و با تولید مقدار فراوان سیلاژ جبران خواهد شد. بعداً در مراحل بعدی تولید سیلاژ، به مرحله‌های آماده‌سازی گیاهان و تخمیر آشنا خواهید شد. سپس در مورد وجود اکسیژن و مشکلات آن در فرآیند تولید سیلاژ مطالعه خواهید کرد.

اولین مرحله تولید سیلاژ : آماده سازی علوفه چگونه است؟

آماده‌سازی علوفه برای تولید سیلاژ بسیار حائز اهمیت است. گیاهان زمانی برای تولید سیلاژ جمع‌آوری می‌شوند که بیشترین میزان مواد مغزی را درون خود جای داده‌اند. این موضوع به اهمیت آن برمی‌گردد که علوفه‌ای که برای تولید سیلاژ استفاده می‌شود، میزان کمتری از مواد مغزی را نسبت به علوفه‌های تازه دارد. بنابراین، انجام تمام تلاش برای داشتن بیشترین حد از مقدار مواد مغزی بسیار حایز اهمیت است زیرا در غیر این صورت، مشکلات برای سلامت دام و کیفیت محصولات دامی پیش خواهد آمد.

پس از جمع‌آوری گیاهان، آن‌ها را برای چندین ساعت درون مزرعه به جای می‌گذارند تا خشک شوند و میزان رطوبت آن‌ها حدود بین ۶۰ تا ۷۵ درصد را برسد. این مقدار رطوبت در روند تولید سیلاژ بهینه و مناسب بوده و مشکلاتی را ایجاد نمی‌کند. بهتر است از طولانی شدن زمان جمع‌آوری خودداری شود زیرا ممکن است مقدار مواد مغزی گیاه‌ها کاهش یابد. همچنین خشک شدن بیش از حد گیاه باعث سخت‌تر شدن روند تخمیر و بسته‌بندی خواهد شد و ممکن است روند تخمیر را دچار مشکل کند.

فرآیند تخمیر علوفه در تولید سیلاژ علوفه چگونه صورت می پذیرد؟

بعد از جمع‌آوری گیاهان، آن‌ها به قطعات کوچک‌تر خرد می‌شوند و سپس برای تولید سیلاژ فشرده و متراکم می‌شوند تا حداکثر مقدار اکسیژن موجود درون آن‌ها خارج شود. کاهش میزان اکسیژن در گیاهان بسیار اهمیت دارد زیرا باکتری اسید لاکتیک برای تخمیر نیازمند محیط‌های دور از اکسیژن است. فشرده‌سازی گیاهان در تولید سیلاژ به شکل‌های مختلف انجام می‌شود، اما در هر صورت باید اطمینان حاصل کرد که گیاهان به اندازه کافی فشرده شده و محیطی برای فعالیت باکتری اسید لاکتیک بدون اکسیژن فراهم شده است.

مرحله‌ی بعدی در تولید سیلاژ، بسته‌بندی گیاهان فشرده شده به منظور حفظ کیفیت و جلوگیری از ورود اکسیژن است. این بسته‌بندی معمولاً با استفاده از پلاستیک انجام می‌شود تا از ورود هوا به داخل سیلاژ جلوگیری شود.

مشکل وجود اکسیژن در تولید سیلاژ چگونه قابل رفع شدن است؟

وجود اکسیژن در تولید سیلاژ یکی از مسائل حیاتی است که برای موفقیت این فرآیند بسیار اهمیت دارد. فرآیند تخمیر در تولید سیلاژ توسط باکتری‌های غیر هوازی صورت می‌گیرد که برای انجام فعالیت‌های خود به محیطی خالی از اکسیژن نیاز دارند. اگر اکسیژن در محیط حضور داشته باشد، باکتری‌های مناسب برای تولید سیلاژ نمی‌توانند به خوبی رشد کنند.

هنگامی که تمامی اکسیژن داخل گیاه مصرف می‌شود، باکتری اسید لاکتیک شروع به تولید می‌کند و این باکتری برای تولید سیلاژ ضروری است. این باکتری قند موجود در گیاه را به اسید لاکتیک تبدیل می‌کند و باعث کاهش مقدار pH محیط می‌شود. وقتی pH در محدوده ۴ تا ۵ باشد، فرآیند تجزیه قندهای موجود در گیاه متوقف می‌شود و سیلاژ در شرایط مناسبی نگه‌داری می‌شود تا زمان باز شدن بسته‌بندی.

اگر مقدار pH به اندازه کافی پایین نباشد، باکتری‌های مختلفی در سیلاژ شروع به رشد می‌کنند که موجب بوی نامطبوع و افت کیفیت سیلاژ برای دام می‌شود. بنابراین، در مدیریت روند تولید و مصرف سیلاژ، توجه به مقدار pH از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نقاط مثبت و منفی مصرف سیلاژ چیست؟

برای اداره کردن فرآیند تولید و مصرف سیلاژ، اندکی به مزایا و معایب استفاده از این ماده باید توجه کرد. اگرچه مصرف سیلاژ در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است، اما بسیاری از افراد مشغول در این زمینه اغلب با نقاط مثبت و منفی استفاده از سیلاژ آشنا نیستند. استفاده از سیلاژ همانند سایر روش‌ها دارای فواید بسیاری است، اما همچنین نقاط منفی هم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.

نقاط مثبت مصرف سیلاژ چیست؟

۱. تولید سیلاژ تقریباً در هر شرایط آب وهوایی ممکن است.
۲. روند تولید سیلاژ از برداشت تا مصرف به صورت کاملاً مکانیزه است و نیازی به نیروی انسانی به میزان گسترده ندارد.
۳. این امکان وجود دارد که مقادیر بزرگی از خوراک دام ذخیره شود.
۴. گیاهان زاید در دوران طوفان و علف‌های هرز نیز می‌توانند در تولید سیلاژ به کار روند.
۵. طعم و مزه‌ی خوراک دام با استفاده از فراوری به شکل سیلاژ ممکن است بهبود یابد.

نقاط منفی مصرف سیلاژ چیست؟

۱. تولید سیلاژ نیازمند به وقت و تلاش بیشتری نسبت به تولید خوراک دام خشک است.
۲. بوی سیلاژ ممکن است برای افراد در مناطق مسکونی مزاحمت‌آور باشد.
۳. سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای تولید سیلاژ لازم است.
۴. بازار فروش سیلاژ محدودیت‌های خود را دارد، به دلیل این که انتقال سیلاژ برای مسافت‌های بلند تقریباً غیرممکن است و هزینه‌ی آن بسیار بالاست. همچنین سیلاژ بسیار سنگین است و اگر به هوا منتشر شود، به سرعت فاسد می‌شود.

با توجه به تمام این نکات مثبت و منفی باید تصمیم‌گیری درباره تولید سیلاژ صورت گیرد. سیلاژ می‌تواند در نجات گیاهان از بین رفته به دلایل مختلف در مناطق آب و هوایی سخت بسیار مفید باشد. از طرف دیگر، نیازی نیست که بسیاری از مراحل مرتبط با تولید سیلاژ به صورت دستی یا انسانی انجام شود. این امکان وجود دارد که مقادیر زیادی از خوراک دام را ذخیره کرده و در زمان‌های سرما و یا هنگامی که امکان تأمین خوراک دام به شکل طبیعی وجود ندارد، استفاده نمود. با این حال، کیفیت سیلاژ تأثیر زیادی بر موفقیت این روش دارد و باید توانایی مدیریت بهینه و موثر در روند تولید سیلاژ را داشت.

عوامل تاثیرگذار روی کیفیت سیلاژ چیست؟

تولید و مصرف سیلاژ یک فرآیند پرکشش و پیچیده است که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. برای دستیابی به موفقیت در این روند، باید به طور دقیق به این عوامل توجه کرد و تدابیر لازم را در نظر گرفت. برخی از این عوامل شامل بسته‌بندی سریع، کنترل مناسب روند تخمیر، میزان رطوبت، اندازه‌ی ذرات، میزان کربوهیدرات محلول در آب و میزان ظرفیت بافری می‌باشند.

بسته‌بندی مناسب با سرعت، از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا سیلاژ باید از هوا و اکسیژن دور نگه داشته شود تا از فرسایش سریع جلوگیری شود. همچنین، کنترل دقیق روند تخمیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا تأثیر بزرگی بر کیفیت سیلاژ دارد.

رطوبت گیاه در زمان برداشت نیز یکی از عوامل حیاتی برای کیفیت سیلاژ است. مقدار مناسبی از رطوبت باید حفظ شود که نه زیاد و نه کم باشد. همچنین، اندازه‌ی ذرات گیاهان نیز تأثیر زیادی بر کیفیت سیلاژ دارد و باید با دقت در نظر گرفته شود.

همچنین، میزان کربوهیدرات محلول در آب و میزان ظرفیت بافری نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این موارد نیز تأثیر مستقیمی بر فرآیند تخمیر و کیفیت نهایی سیلاژ دارند.

اهمیت این نکات و عوامل در تولید و مصرف سیلاژ حائز اهمیت است و باید با دقت و دقت بالا در نظر گرفته شوند تا به کیفیت مطلوبی از سیلاژ دست یابیم.

تاثیر بسته بندی سریع سیلاژ، در کیفیت آن چگونه است؟

هنگامی که ورود هوا ناگهانی هوا به سیلاژ ، کیفیت آن با سرعت از بین می‌رود. از این رو، بسته‌بندی مطلوب و سریع سیلاژ بسیار حیاتی است و باید به گونه‌ای انجام شود که اکسیژن نتواند به سادگی به آن نفوذ کند. در صورت بسته‌بندی مناسب و به موقع، احتمال خراب شدن سیلاژ به شدت کاهش می‌یابد.

کنترل دقیق روند تخمیر، کلید موفقیت در تولید سیلاژ است و انجام این کار به طور سریع بسیار مهم است. این امر به دلیل ارتباط مستقیم روند تخمیر با مواد مغزی در سیلاژ است. اگر این موضوع به نحو مناسب انجام نشود، امکان داشتن مقدار مورد نیاز از مواد مغزی در سیلاژ وجود نخواهد داشت.

با وجود اینکه بسیاری از عوامل بیولوژیکی و شیمیایی تقریباً خارج از کنترل تولیدکننده‌ی سیلاژ هستند، موارد دیگری نیز وجود دارند که تأثیر بسزایی در تولید مناسب سیلاژ دارند.

میزان رطوبت در هنگام بسته بندی سیلاژ چه میزان بر روی کیفیت آن اثر می گذارد؟

در هنگام برداشت گیاه، میزان رطوبت از جمله مهم‌ترین عواملی است که بر کیفیت سیلاژ تأثیرگذار است. اگر میزان رطوبت گیاه بسیار بالا باشد، روند تخمیر به شکل مطلوبی انجام نخواهد شد. در نتیجه، ذخیره‌سازی مواد مغزی در سیلاژ کاهش می‌یابد و تولید سیلاژ با کیفیت ممکن نخواهد بود. همچنین، سیلاژ با میزان رطوبت بالا ممکن است در شرایط آب و هوایی سخت و سرد یخ بزند و استفاده از آن مشکل شود. بنابراین، توجه به میزان رطوبت در مدیریت روند تولید و مصرف سیلاژ بسیار حیاتی است و عدم توجه به این موضوع می‌تواند به مشکلات جدی در تولید و مصرف سیلاژ منجر شود.

با این حال، نباید فرض کنیم که هرچقدر میزان رطوبت سیلاژ کمتر باشد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. میزان رطوبت باید در یک حد معین قرار گیرد و کاهش آن نیز ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. به عنوان مثال، اگر میزان رطوبت سیلاژ کمتر از حد مجاز باشد، بسته‌بندی آن بسیار دشوار خواهد بود و این موجب ورود بیشتر هوا به آن و در نتیجه خراب شدن آن می‌شود. همچنین، میزان پروتئین موجود در سیلاژ نیز ممکن است با کاهش میزان رطوبت کم شود.

به طور کلی، میزان رطوبت حدود ۶۵ درصد می‌تواند برای اکثر موارد بهترین گزینه باشد. گیاهان جوان ممکن است مقادیر بیشتری از پروتئین را درون خود داشته باشند، اما جوان بودن آن‌ها ممکن است تأثیر منفی بر رطوبت داشته باشد.

اندازه خرد شدن گیاه چقدر در کیفیت سیلاژ علوفه تاثیر گذار است؟

هر چقدر گیاهان را به اندازه‌ی مناسب خرد کنیم، تأثیر بیشتری در کیفیت سیلاژ تولید شده دارد. با خرد کردن مناسب می‌توان بسته‌بندی را ساده‌تر کرد و روند تخمیر را سریع‌تر انجام داد. البته، اندازه‌ی خردایی گیاهان بسته به نوع گیاه ممکن است متفاوت باشد، اما در اکثر موارد توصیه می‌شود که اندازه قطعات گیاهان حدود یک و نیم اینچ باشد.

به هر حال، باید به این نکته توجه داشت که خرد کردن قطعات کوچکتر نیاز به انرژی و زمان بیشتری در زمان تولید دارد. بنابراین، باید این موارد را در نظر گرفت و در مدیریت روند تولید سیلاژ به آنها توجه کرد.

میزان کربوهیدرات محلول در آب گیاه چقدر در کیفیت سیلاژ موثر است؟

در اثر تخمیر سیلاژ، مقدار کربوهیدرات محلول در آب یا قندها تأثیر بسزایی دارد. به طور کلی، هر چه این مقدار در گیاه بیشتر باشد، تخمیر بهتری اتفاق می‌افتد. تمامی گیاهان دارای کربوهیدرات محلول در آب هستند، اما برخی از آن‌ها نسبت به دیگران مقدار بیشتری از آن را دارند. برخی از بقولات به طور کلی میزان کمتری از کربوهیدرات محلول در آب دارند، از این رو هم تخمیر آن‌ها سخت‌تر است.

میزان ظرفیت بافری PH چقدر در کیفیت سیلاژ علوفه موثر است؟

باید سریعاً مقدار pH را کاهش داد. این کاهش باید به سرعت و تا جای ممکن زودتر اتفاق بیفتد تا از حفظ سیلاژ به شکل مناسب اطمینان حاصل شود. بعضی گیاهان در برابر تغییرات pH تا حدودی مقاوم هستند، بنابراین باید با توجه به نوع گیاه، این موضوع را مورد توجه قرار داد و برنامه‌های متفاوتی برای آن انجام داد.

در نهایت برای مدیریت مناسب فرایند تولید و مصرف سیلاژ، باید تمامی این مسائل را به صورت همزمان در نظر گرفت. عدم توجه به یکی از این عوامل می‌تواند منجر به نتیجه‌ی نامطلوب شود. رطوبت، اسیدیته، اکسیژن، بسته‌بندی، نوع گیاه، اندازه قطعات و... همه این عوامل برای تولید سیلاژ مناسب اهمیت دارند و باید قبل از شروع کار، به تمامی این موارد توجه کرد و برنامه‌ریزی مناسبی داشت.

همچنین نباید فراموش کرد که پس از باز کردن بسته‌بندی سیلاژ، سریعاً خراب می‌شود. بنابراین در زمان مصرف سیلاژ باید به این نکته توجه کرد که باز کردن زودتر از حد می‌تواند به مشکلاتی برای دام شما منجر شود.

دستگاه بسته بندی سیلاژ علوفه

مدیریت تولید و مصرف سیلاژ چگونه صورت می پذیرد؟

مدیریت تولید و مصرف سیلاژ یکی از جنبه‌های بسیار حیاتی و حیاتی در صنعت دامپروری می‌باشد. مدیریت این مفهوم از اهمیت بسزایی برخوردار است و نیازمند به رعایت استانداردها و رویه‌های صحیح است. به منظور اجرای یک فرآیند موثر و کارآمد، توصیه می‌شود که مراحل زیر به دقت رعایت گردد:

۱. برنامه‌ریزی تولید:
    - تولید سیلاژ باید بر اساس نیازهای دام و فصل‌های مختلف سال برنامه‌ریزی شود. انتخاب و زمانبندی مناسب برداشت و بسته‌بندی سیلاژ از اهمیت بسزایی برخوردار است.

۲. انتخاب مناسب محصول:
    - انتخاب محصولات مناسب برای تولید سیلاژ از جمله مراحل اساسی مدیریت تولید است. این امر باید با توجه به شرایط آب و هوایی و نیازهای دام‌ها صورت گیرد.

۳. بررسی اقتصادی:
    - انجام بررسی‌های اقتصادی برای ارزیابی هزینه‌ها و سودآوری تولید و مصرف سیلاژ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا تصمیماتی هوشمندانه اتخاذ شود.

۴. مدیریت مواد اولیه:
    - مدیریت صحیح مواد اولیه مورد استفاده برای تولید سیلاژ (مانند ذرت علوفه‌ای) و نظارت بر کیفیت آنها جهت تولید سیلاژ با کیفیت و استاندارد بسیار حیاتی است.

۵. بررسی فنی و کیفیتی:
    - انجام بررسی‌های فنی و کنترل کیفیت برای اطمینان از مطابقت با استانداردهای لازم و تولید سیلاژ با کیفیت مورد نیاز است.

۶. مدیریت ذخیره‌سازی و نگهداری:
    - تهیه شرایط مناسب برای ذخیره‌سازی و نگهداری سیلاژ به منظور حفظ کیفیت و ارزش غذایی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

۷. برنامه‌ریزی مصرف:
    - برنامه‌ریزی دقیق مصرف سیلاژ با توجه به نیازهای دام‌ها و موجودی‌های موجود برای جلوگیری از اتلاف و افزایش بهره‌وری بسیار حیاتی است.

 با رعایت این مراحل، مدیریت تولید و مصرف سیلاژ می‌تواند بهبود و بهره‌وری بالایی را در دامداری‌ها به ارمغان آورد.

برای دریافت اطلاعات در مورد دستگاه بسته بندی علوفه و دستگاه سیلاژ علوفه، قیمت خرید دستگاه بسته بندی علوفه و مشاوره خرید کافی است با مدیر فروش شرکت جناب آقای مهندس مردانی با شماره همراه 09121537060 تماس بگیرید و یا از طریق پیام رسان ایتا و واتساپ به ایشان پیام ارسال نمایید.

کلمات کلیدی: قیمت دستگاه سیلاژ علوفه,قیمت دستگاه بسته بندی علوفه,فروش دستگاه سیلاژ علوفه,فروش دستگاه بسته بندی علوفه,خرید دستگاه سیلاژ علوفه,خرید دستگاه بسته بندی علوفه,دستگاه بسته بندی علوفه,دستگاه سیلاژ علوفه,دستگاه سیلاژ ذرت علوفه ای,دستگاه سیلاژ تفاله مالت,دستگاه سیلاژ ذرت,دستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای,قیمت دستگاه سیلاژ ذرت علوفه ای,قیمت دستگاه سیلاژ,فروش دستگاه سیلاژ,دستگاه سیلاژ تفاله چغندرقند,دستگاه بسته بندی تفاله چغندرقند ,دستگاه سیلاژ یونجه,قیمت دستگاه سیلاژ یونجه,فروش دستگاه سیلاژ یونجه,قیمت دستگاه سیلاژ مالت علوفه ای,خرید دستگاه سیلاژ یونجه

در ادامه در لینک های زیر می توانید تصاویر و ویدیوی محصولات بسته بندی ذرت علوفه ای را مشاهده نمایید.

لینک تصاویر دستگاه های بسته بندی ذرت علوفه ای:

لینک ویدیوی دستگاه های بسته بندی ذرت علوفه ای: